Business Banking Updated Cookies Politik - youll sehen diese Nachricht nur einmal. Barclays verwendet Cookies auf dieser Website. Sie helfen uns, ein bisschen über Sie zu wissen und wie Sie unsere Website nutzen, die das Surf-Erlebnis und das Marketing verbessert - sowohl für Sie als auch für andere. Sie werden lokal auf Ihrem Computer oder Mobilgerät gespeichert. Um Cookies zu akzeptieren, geht es weiter als normal. Oder gehen Sie zu den Cookies-Richtlinien für weitere Informationen und Vorlieben. Diese Seite eignet sich nicht für die Anzeige mit Ihrem aktuellen Internetbrowser. Bitte aktualisieren Sie Ihren Browser auf eine aktuellere Version, bevor Sie fortfahren. Sehen Sie, wie Sie Ihren Browser aktualisieren. Bearbeitete Cookies-Richtlinien - youll sehen diese Nachricht nur einmal. Barclays verwendet Cookies auf dieser Website. 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Wenn Sie ein neuer oder erfahrener Investor sind, ist die Auswahl und Verwaltung Ihrer Investitionen einfach. Ob Sie ein Einkommen generieren oder Ihre Ersparnisse wachsen möchten, könnten Sie ein Investitionskonto finden, das Ihren Bedürfnissen entspricht. Denken Sie daran, der Wert der Investitionen können fallen sowie steigen und Sie können wieder weniger als Sie investieren. Steuerregeln können sich in Zukunft ändern und jegliche Vorteile für Sie hängen von Ihren individuellen Umständen ab. Investieren ist nicht kurzfristig. Sie sollten nur Geld investieren, dass Sie nicht mindestens fünf Jahre Zugang haben müssen. Die Barclays Direct Investing Service bietet keine Beratung. Wenn Sie nicht sicher sind, zu investieren, suchen Sie unabhängige Beratung. Einfache Preisgestaltung ohne versteckte Gebühren, so können Sie genau sehen, was youre bezahlen für Leichtes Übertragen von Investitionen von anderen Anbietern auf Ihr Konto Anzeigen Sie Ihre Investitionen und Banking alle an einem Ort mit Barclays Online Banking Ein innovativer Service mit intuitiven Tools und hilfreiche InformationenAfricas Innovatoren Und Start-ups haben die Möglichkeit, ihre Ideen in neuen Märkten nach dem Start heute von Rise zu skalieren. Eine physische und virtuelle Gemeinschaft, die die Zusammenarbeit und Fintech Innovation erleichtert. Gefördert durch die Barclays Africa Group, ist Rise ideal positioniert, um die Vorteile von Technologielösungen zu nutzen, die nicht auf die physische Infrastruktur angewiesen sind. Dies ist insbesondere im afrikanischen Kontext von Bedeutung, da es den Entwicklungsmärkten die Möglichkeit bietet, die in den meisten entwickelten Volkswirtschaften eingesetzten alternden analogen Infrastrukturen zu entdecken und damit die Möglichkeit, einige Herausforderungen der Afrikas zu lösen. Die Fähigkeit, Skala auf neue Ideen zu bringen, steht seit langem im Mittelpunkt des Barclays-Vorschlags. Durch die Verbindung der weltweit aktivsten Innovationsökosysteme ist Barclays zuversichtlich, dass Rise bei der Erstellung von bahnbrechenden Produkten und Dienstleistungen mit Unternehmern aus dem ganzen Kontinent helfen kann. Die Finanzdienstleistungsbranche befindet sich in einem Paradigmenwechsel und neue Tech-Start-ups sind anspruchsvolle traditionelle Geschäftsmodelle, sagt Ashley Veasey, Chief Information Officer von Barclays Africa. Dies ist grundsätzlich möglich, weil Fortschritte in der Technik den hellen Köpfen ermöglichen, Lösungen zu entwickeln, die mit den Besten von denen konkurrieren, die von großen Unternehmen entwickelt wurden. Wir wollen gemeinsam an der Spitze dieser Veränderung teilnehmen. Neben der digitalen Plattform hat Rise körperliche Innovationszentren in London, Manchester und New York und wird im Dezember in Kapstadt eröffnet. Mit über 5000 Start-ups interagieren durch die Rise London und Manchester Hubs im ersten Jahr allein, über 20 Hackathons gehostet und über 130 Unternehmen, die von den globalen Websites genutzt haben, ist Rise Cape Town gesetzt, um Afrikanern zu verbinden, co - Schaffung und Skalierung der nächsten großen Sache in Finanzdienstleistungen. Die Kapstadt-Nabe beherbergt eine Reihe von offenen Innovationsprogrammen wie den Barclays Accelerator und umfasst Kooperationsmöglichkeiten, einen Weltklasse-Veranstaltungsraum und eine maßgeschneiderte Einstellung für das Barclays Accelerator Programm. Mehrere Rise-Initiativen sind bereits in Afrika, nämlich das Tech Lab Africa Programm und die Barclays Africa Supply Chain Challenge, während Anwendungen jetzt offen für Unternehmen, die an der Barclays Accelerator teilnehmen wollen. Powered by Techstars Dieses Programm bietet Innovatoren und Unternehmern noch nie dagewesenen Zugang zu führenden Denkern bei Barclays und zu Techstars Mentoren und Investorenbeziehungen über 14 Standorte. Dieses neues Barclays Accelerator Programm folgt erfolgreichen Programmen in New York und London Das dreimonatige Intensivprogramm wurde entwickelt, um neue Fintech-Unternehmen zu beschleunigen, um bahnbrechende Produkte auf den Markt zu bringen, sagt Veasey. Was Unternehmen anbietet, ist ein Sitz in einem Best-in-Class-Beschleuniger-Programm, das wiederum Zugang zu Daten, Technologie und intensives Mentoring von Branchenexperten und wichtigen Entscheidungsträgern bietet. Das Programm wird in einem Demo-Tag zu einem Publikum, das Branchenführer, serielle Unternehmer, leitende Angestellte und Unternehmenspartner umfasst gipfeln. Wir freuen uns, unser altes Beschleunigerprogramm mit Barclays zu starten, das Unternehmen, die sich für die Nutzung der Kapstädter Fintech-Community und der größeren Barclays - und Techstars-Ökosysteme interessieren, neue Möglichkeiten bietet. Barclays ist zu einem echten Innovationspartner für Techstars geworden und engagiert sich für die weltweite Verbreitung von Fintech-Innovationen, sagt David Brown, Mitbegründer und Managing Partner bei Techstars. Die Bewerbungen sind nun bis zum 10. Januar 2016 bei barclaysaccelerator geöffnet. Das Programm beginnt am 28. März 2016 mit den Demo-Tagen für Juni 2016. Einzelpersonen, Teams und Start-ups mit Sitz in Afrika können 10 000 Preis über die Herausforderung gewinnen Barclays Africa Group Ltd (Barclays Africa) hat heute die Barclays Africa Supply Chain gestartet Herausforderung, die erste von mehreren Initiativen, die in Afrika getrieben werden, mit dem Ziel, Ideen zu entfachen, um die digitale Evolution auf dem Kontinent zu treiben. Die Ankündigung folgt auf den Fersen der weltweiten Einführung des Programms Barclays Rise Innovation, das eine globale Gemeinschaft für offene Innovation ist, die auf die Zukunft der Finanzdienstleistungen vorbereitet ist. Traditionelle Anbieter von Finanzdienstleistungen werden durch neue Technologien, agile Unternehmen und innovatives Produkt gestört. Barclays reagiert durch Partnerschaften und die Zusammenarbeit mit den Innovatoren und Unternehmern, die Störungen begehen. Es ist mit dieser Ideologie im Auge, dass Barclays Afrika wird Start-ups, Corporates und Innovatoren in ein physisches und digitales globales Netzwerk mit den Zielen der Co-Innovation der nächsten großen Sache in Finanzdienstleistungen stecken werden. Dies ist nach Stephen van Coller, Chief Executive von Corporate und Investment Banking bei Barclays Africa, der die Herausforderung heute in Nairobi angekündigt hat und sagt, dass die Barclays Africa Supply Chain Challenge über Supply Chain Transparenz geht. Die Lieferkette, die Reise eines Produktes vom Hersteller zum Verbraucher ist oft unzusammenhängend und ineffizient und es gibt derzeit ein großes Interesse an der Suche nach Möglichkeiten zur Erhöhung der Transparenz der Provenienz, nicht zuletzt die Verwendung der Blockchain-Technologie. Blockchain und ähnliche Technologien haben ein erhebliches Potenzial, um Transparenz über die Reihe von Transaktionen zu schaffen, die entlang eines Supply Chain Prozesses auftreten, sagt er. Transparenz ist für Lieferketten immer wichtiger geworden, da die Konsumenten wissen wollen, wo die Waren, die sie kaufen, tatsächlich kommen. Lebensmittel und Diamanten sind einige der Elemente, die alle Supply-Chain-Teilnehmer benötigen, um die Rückverfolgbarkeit von Waren zu gewährleisten. Ein Beispiel für Innovationen, die sich an diese richten, kommt aus unserem Londoner Innovationsdrehkreuz, sagt van Coller. Sein genannt EverLedger und befähigt Finanzinstitute und Verbraucher bei der Verfolgung der Bewegung der Diamanten durch die Lieferkette. Die Lösung ist eine permanente Ledger für Diamant-Zertifizierung und damit verbundene Transaktionsgeschichte, die die Überprüfung für Versicherungsgesellschaften, Eigentümer, Kläger und Strafverfolgungsbehörden vereinfacht. Zur Teilnahme an der Barclays Africa Supply Chain Challenge besuchen Sie thinkrise eine neue digitale Plattform für offene Innovation in Fintech und bietet erweiterte Ressourcen und Fähigkeiten zu verbinden, zu gestalten und zu skalieren. Die Herausforderungskriterien sind wie folgt: Die Teilnehmer sind bestrebt, eine Lösung vorzuschlagen, die mehr Transparenz zwischen Verkäufer und Käufer durch die Lieferkette schafft. Die Teilnehmer werden ermutigt, Blockchain, Distributed Ledger oder jede andere Technologie zu benutzen, die den Job erledigen wird. Die Herausforderung steht für Einzelpersonen, Teams und Start-ups offen. Die Teilnehmer sollten zwischen 18 und 35 Jahre alt sein. Die Teilnehmer müssen in Afrika ansässig sein. Die Teilnehmer können für jede Branche, einschließlich Textilien, Bergbau, Finanzen, Essen, Wasser und mehr geeignet sein. Es gibt einen 10 000 Preis für den Gesamtsieger. Ein Mitglied aus jedem Finalistenteam wird am 3. November 2015 eingeladen, sich an einem Gremium namhafter Experten in Kapstadt, Südafrika, zu stellen. Die am 24. Juli 2015 geschlossenen und am 18. September 2015 geschlossenen Barclays Bank of Botswana ist stolz darauf, das achte zu verkünden Runde der Anfrage für Bewerbungen von Studenten, die ihre Master-Abschluss zu verfolgen wollen. Die Barclays - F. G. Mogae Stipendienfonds wurde 2008 zu Ehren des ehemaligen Präsidenten von Botswana Herr Festus Mogae gegründet. Stipendien stehen für Personen zur Verfügung, die einen Masterstudiengang an einem anerkannten Hochschulinstitut in Botsuana ausüben möchten. Die gewünschten Studiengänge sind: Buchhaltung Wirtschaft Ingenieurwesen Finanzen Human Resources Information Technology Law Marketing Mathematik und Business Management. Studierende aus anderen Studienrichtungen können nach dem Ermessen des Leitungsausschusses berücksichtigt werden. Bürger von Botsuana - Menschen mit Behinderungen werden aufgefordert, sich zu bewerben. Eingetragen für einen Master-Abschluss auf Vollzeit-Basis und nicht auf Abordnung mit einem Unternehmen Falls innerhalb der Top 20 der Herhis jeweilige Klasse in den letzten zwei Jahren des Bachelor-Studium und sollte eine Gesamt-Gesamt-Pass-Rate von 75 Clean Strafregister Primary Award erreicht haben Criteria Academic Achievements, die Grade und GPA und Klasse Rang gehören. Finanzielle Notwendigkeit Beteiligung an gemeinschaftlichen und außerschulischen Aktivitäten Persönliche Attribute Kriterien für Barclays Kollegen Mitarbeiter, die ihre Probezeit absolviert haben Ein sehr starker Darsteller Nicht erneuerbar - Das bedeutet, dass eine Person nur einmal profitieren kann Abgeschlossene Bewerbungsformular - verfügbar bei allen Barclays Niederlassungen Police Clearance Three Referenzschreiben Motivation Letter Transkripte Finanzielle Informationen Zusammenfassung Akzeptanzbrief von einer Institution des Höheren Lernens Bewerbungsschluss ist Montag, 6. Juli 2015. Bewerber, die die oben genannten Anforderungen erfüllen, sollten ihre Bewerbungen und Belege an folgende Adresse senden: Human Resource Director Barclays Bank of Botswana P. O. Box 748 Gaborone Oder lassen Sie sie an folgenden Orten ab: Barclays Bank of Botswana Head Office Plot 74358, Gebäude 4 Prime Plaza Central Business District Gaborone oder jede Barclays Bank von Botswana Branch Barclays Bank Botsuana und BVI Gastgeber einer Konferenz zu sensibilisieren afrikanischen Ländern zu nachhaltigen Vorbeugende Maßnahmen zur Bekämpfung der Tierkrankheit. Minister für Landwirtschaft unterstützt und bekräftigt gemeinsame Anstrengungen, die zeigen, wie Botsuana Pionier der nachhaltigen Landwirtschaft in Afrika ist. Das Projekt steht im Einklang mit dem FAOOIE Global Framework zur besseren Kontrolle von grenzüberschreitenden Krankheiten. Barclays Bank Botswana hat mit dem Botswana Vaccine Institute (BVI) zusammengearbeitet, um einen Workshop zu veranstalten, der auf eine nachhaltige präventive Bekämpfung von Tierseuchen hinweist, um die ländlichen Lebensgrundlagen in Afrika zu verbessern. Der Workshop fand heute im Mokolodi Nature Reserve statt, darunter auch Delegierte aus der ganzen Welt. Eine große Mehrheit der afrikanischen Gemeinschaften beruht auf landwirtschaftlichem Lebensunterhalt. Viehbestände machen über 30 landwirtschaftliche BIP aus und bieten Möglichkeiten für eine nachhaltige wirtschaftliche Entwicklung, soziales Wohlergehen, Ernährungssicherheit und Ernährung. Allerdings führt die Prävalenz von hochwirksamen infektiösen grenzüberschreitenden Tierkrankheiten (TADs) wie Maul - und Klauenseuche zu einer Underperformance und einer gedämpften Produktivität im Agrarsektor. Solche Krankheiten lassen auch Menschen anfällig für Gesundheitsrisiken, die sich in der Zunahme von Krankheiten wie Milzbrand, Tollwut und TB widerspiegeln, um nur einige zu nennen. Die Partnerschaft wird die Leiter der Missionen, Ministerien für Landwirtschaft und andere Stakeholder aus verschiedenen afrikanischen Staaten engagieren, da sowohl BVI als auch Barclays Bank Botswana ein Umfeld schaffen, das eine ausreichende Versorgung mit hochwertigen Impfstoffen ermöglicht. Auf der Konferenz sprach der Minister für Landwirtschaft, der ehrenwerte Patrick Ralotsi, die Initiative von Barclays Bank Botswana und BVI, da es Botswanas zukunftsweisende Bemühungen zur Förderung der Nachhaltigkeit des Agrarsektors in Afrika zeigt. Dieses Projekt steht im Einklang mit der globalen Rahmenförderung für Ernährungs - und Landwirtschaftsorganisation und Weltorganisation für Tiergesundheit (FAOOIE), die eine stärkere Kontrolle grenzüberschreitender Krankheiten mit dem eventuellen Ziel der Tilgung erfordert. Unter-Sahara-Afrika hat die verheerenden Auswirkungen gesehen, welche Krankheiten wie Fuß und Mund auf Tiergesundheit und Agrarsektoren hatten. Die Zusammenarbeit zwischen der Barclays Bank Botswana und dem BVI zeigt, wie privat-öffentliche Partnerschaften von entscheidender Bedeutung sind, um unsere gemeinsamen grenzüberschreitenden Herausforderungen erfolgreich zu bewältigen, so BVI-Geschäftsführer G. Matlho. Die Nachfrage nach Lebensmitteln und Viehprodukten wächst weiterhin exponentiell mit erhöhten Populationen und bietet Chancen für Botswana und die Nachbarländer, einen Beitrag zur globalen landwirtschaftlichen Nachhaltigkeit zu leisten. Die Vorteile, die sich aus dieser Bemühung ergeben, sind multidimensional, da verschiedene sozioökonomische Gruppen positiv beeinflusst werden. Die Begünstigten reichen von Kleinbauern, die sich auf ihr Vieh für Einkommen verlassen, an Viehhändler an die breite Öffentlichkeit, die Frieden haben werden, da sie besser vor den Auswirkungen von Viehbeständen geschützt werden können, erklärte Barclays Bank Botswana Geschäftsführer, Reinette van Der Merwe. Barclays Bank of Botswana ist der diesjährige Sponsor des 17. Kuru Dance Festivals, der in der Dqae Qare San Lodge im Westen von Botsuana stattfinden soll. Das Festival ist für das Wochenende des Vollmondes geplant, von Freitag, 28. August bis Sonntag, 30. August. Gönner können sich auf ein ereignisreiches Wochenende der Kulturfeier durch Musik und Tanz freuen. Das Kuru Dance Festival kommt als Schöpfung des Kuru Development Trust. Der Kuru Development Trust wurde 1986 von einem Missionar, dem verstorbenen Braam le Roux und den Vorstandsmitgliedern Gaobolelwe Ngakayaja, Arone Johannes (derzeitiger Vorstandsvorsitzender) und James Morris gegründet. Der anfängliche Fokus des Vertrauens war auf Lebensunterhalt und wirtschaftliche Ermächtigungsprojekte für die San, aber konnte niemals ihre Tänze loslassen. Der Trust organisierte Kuru Dance Workshops, um Lied und Tanz zu fördern. Dies erhöhte den Tanzgeist der San in der DKar-Gemeinde und führte schließlich zu einem großen Höhepunkt des Botswana-Kulturkalenders, dem Kuru-Tanz-Festival. Das Kuru-Tanz-Festival bedeutet viel zum San, nicht nur von DKar aber für die San ganz Südafrika. Unser Kulturzentrum, Museum und unsere Wildfarm, Dqae Qare, sind um diese Veranstaltung verankert, es ist der Leim, der unsere Kultur zusammenhält, sagte Arone Johannes. Er fügte hinzu: Wir freuen uns sehr darauf, mehr Mäzen des Festivals in diesem Jahr eine weitere Gelegenheit zu geben, unsere Kultur mit den Einheimischen und denjenigen in der Region zu teilen und zu feiern. Der Schirmherr des Kuru-Tanz-Festivals, der ehrenwerte Dr. Ponatshego Kedikilwe, freut sich auch, dass das Tanzfest wieder auf dem Kunstkalender steht. Ich bin mir sicher, dass viele Kuru-Festival-Liebhaber begeistert sein werden zu erfahren, dass das Festival mit Pomp in diesem Jahr stattfinden wird, sagte Dr. Kedikilwe. Die Unterstützer des Kuru Dance Festivals freuen sich auf ein farbenfrohes Event, das zeigt, wie vielfältig die Botswana Kultur ist. Das Festival bringt auch eine pädagogische, interessante und innovative Art, Kultur zu feiern. Es ist sowohl für Einheimische als auch für internationale Zuschauer relevant geworden und macht es zu einem Ereignis, das man nicht verpassen kann. Wir sind sehr stolz, Sponsoren dieses geschätzten Ereignisses auf Botswanas Kulturkalender in diesem Jahr zu sein. Wir freuen uns auf die Veranstaltung selbst und als Barclays Bank Botswana, wir freuen uns, eine bedeutende Rolle bei der Bereicherung und zur Förderung der Nachhaltigkeit der Kunst und Kulturlandschaft dieses Landes zu spielen, fügte Racheal Mushaike, Barclays Bank Leiter Marketing und Unternehmensbeziehungen. Oktober ist Kundenservice Monat Barclays Bank von Botsuana (BBB) wird den Monat unter dem Thema Kunde am Herzen gedenken, das ist das Thema, das in Barclays Afrika beobachtet wird. Während die internationale Gemeinschaft eine Woche gewidmet hat, um den Kundendienst zu erkennen, fand Barclays dies als einen günstigen Moment, um den ganzen Monat dem Service zu widmen, erklärte Prince Mobita, Barclays Head of Customer Service. Laut Mobita, Oktober-Monat gibt Barclays eine Chance, um seine Mitarbeiter die Bedeutung der konsequenten und exzellenten Service zu allen Zeiten, Hinzufügen, dass Kunden angezogen werden, um eine Entität durch Service-Erfahrung mehr als alles andere. Der Kundenservice-Monat gibt Barclays eine Chance, seinen Mitarbeitern die Bedeutung eines gleichbleibenden und exzellenten Service zu allen Zeiten zu verdeutlichen, Mitarbeiter zu erkennen, die Kunden begeistern und unsere Kunden an unser Engagement für Exzellenz erinnern. Er sagte: Darüber hinaus erkennen wir, wie wichtig es ist, guten Service zu entlarven und unseren Mitarbeiter zu belohnen, daher wird ein Teil dessen, was wir im Oktobermonat tun werden, auch die Kollegen einschätzen, die unsere Kunden begeistern. Im Jahr 2013 hat Barclays Kunden eingeladen, sich über die Produkte, Prozesse und Dienstleistungen zu informieren, um das gesamte Serviceerlebnis zu verbessern. Ich freue mich, dass wir aus dem Feedback, das wir von den Kunden erhalten haben, seitdem einige unserer Prozesse und Angebote verbessert haben und darauf abzielen, diesen Ansatz fortzusetzen, sagte Mobita und fügte hinzu, dass sie ein Betrugserkennungssystem eingeführt haben, das die Transaktionsmuster der Kunden überwacht, Signalisierungsalarm für irgendwelche abnorme oder verdächtige Transaktionen. Barclays hat auch große Fortschritte in der digitalen Kanäle Raum gemacht. Kunden sind jetzt in der Lage, Geld an jedermann im Land durch einen Barclays ATM über ihre neu eingeführte Cash Send Service zu senden. Der Empfänger braucht kein Barclays-Konto zu haben. Dies sind einige der Möglichkeiten, wie die Bank den Kunden Bequemlichkeit bringt und die unbesetzte Bevölkerung erreichen kann. Eine Investition wurde auch auf intelligente Geldautomaten, die Dienstleistungen wie ATM Bargeld und Scheck Kaution in naher Zukunft zu ermöglichen, erklärte er erklärt. Die Bank hat im Laufe des Monats Oktober eine Reihe von Aktivitäten aufgestellt, um die Kunden für ihre Loyalität und ihre Schirmherrschaft an die Bank zu feiern und zu schätzen. Barclays Bank of Botswana (BBB) wurde vor kurzem ein Certificate of Achievement und eine Trophäe von Botswana Vision Council für den bemerkenswerten Beitrag der Bank hat bei der Unterstützung des Landes erreichen die National Vision 2016 Ziele vergeben. Dies ist ein Zeugnis dafür, dass Barclays Botswanas Entwicklungspartner ist und dass wir Teil des sozialen Gefüges von Botsuana sind, sagte Elod Yodit Molosi, BBB Community Relations Manager. Molosi sagte, die Bank habe mit der Regierung zusammengearbeitet und einen bedeutenden Beitrag zu verschiedenen Sektoren der Wirtschaft einschließlich Bildung, Gesundheit, Armutsbekämpfung, Sport und Kultur, unter anderem geleistet. Einige der Initiativen, die Barclays nach Molosi stolz macht, sind die Gründung des ersten Stipendienfonds für einen ausgehenden Präsidenten, Festus G. Mogae im Jahr 2008. Der Fonds hat über 30 junge Batswana profitiert, die Sponsoren erhalten haben, um ihre Meister zu machen Studiengang in verschiedenen Bereichen Die Nationale Vision Award-Zeremonie 2014 wurde von dem ehemaligen Präsidenten von Botswana Sir Ketumile Masire und Dr. Gaositwe KT ziert Chiepe, der die erste Frau ist, um mehrere Ministerpräsidenten zu halten, bevor sie sich nach 25 Jahren der Betreuung von Botswana zurückziehen. Jedes Jahr präsentiert der Rat "Vision 2016" Exzellenzpreise für Einzelpersonen, Organisationen und Gemeinschaften für den Beitrag, den sie zur Erreichung der Ziele der Vision 2016 leisten. Barclays war einer von vier Unternehmen des privaten Sektors, die mit der Auszeichnung ausgezeichnet wurden. Vision 2016 ist Botswanas langfristiger strategischer Blaupausen, der seine soziale, wirtschaftliche und politische Entwicklung vorantreiben will. Sieben Schlüsselziele wurden entwickelt und sie sind: Eine ausgebildete und informierte Nation Eine wohlhabende, produktive und innovative Nation Eine mitfühlende, Just und Caring Nation Eine sichere und sichere Nation Eine offene, demokratische und verantwortungsvolle Nation Eine moralische und tolerante Nation. Die National Vision wurde nach umfangreichen Beratungen mit einer breiten und repräsentativen Gruppe von Einzelpersonen, Gemeinden und Institutionen im Land entwickelt und spiegelt die Bestrebungen von Batswana über ihre langfristige Zukunft. Als Teil der fortgesetzten Kunden - und Öffentlichkeitsarbeit auf ATM-Kartenbetrug hat die Barclays Bank von Botsuana ATM-Karteninhaber angefleht, um bei der Verwendung ihrer Karten jederzeit größtmögliche Wachsamkeit zu gewährleisten. Nach den Banken Leiter der Betrug Operationen Frau Puseletso Seitei, während Karte Skimming ist ein grassierendes Problem innerhalb der Bankenbranche die Welt vorbei, in Botswana ist dies gleichbedeutend mit Feiertagen, wie das ist, wenn Menschen ihre Bankkarten am meisten nutzen, in sehr Kurze Intervalle. Viele Male während der Ferien, Kunden neigen dazu, häufiger zu wischen und einige in der Regel nicht halten eine klare Aufzeichnung ihrer Transaktionen. Im Falle einer Art von Betrug kann ein Kunde daher nur Monate später bemerken, da in einigen seltenen Fällen Betrüger in der Lage sind, Verzögerungstaktiken zu organisieren, um die normalen Instant-SMS-Warnungen zu verhindern, die die Kunden über die von ihnen gemeldeten Transaktionen informieren. Pagei zeigte an, dass wir, wenn wir uns in diesem Monat den Unabhängigkeitsfeiern nähern, zweifellos eine Zunahme der Zahl der Geldautomaten geben werden, was Bankkunden im Allgemeinen in Gefahr bringt, von ihrem Geld betrogen zu werden. Sie flehte daher alle Karteninhaber an, wenn sie ihre ATM-Karte benutzen, wenn sie ihre ATM-Karte benutzen, und wiederholen, dass Betrüger in alle Arten von Charakteren kommen, die leicht ahnungslose Kunden betrügen können. Einige der Betrüger stellen als nützliche und unschuldige ATM-Nutzer und würden in dem Ausmaß sogar proaktiv anbieten, um denen zu helfen, die sie nicht wissen, wie man Geldautomaten benutzt. Karteninhaber sollten daher solche Menschen vermeiden und nur ihre Unterstützung für vertrauenswürdige Personen, die sie kennen, oder Bankangestellte mit Bankausweiskarten verweisen. Schon damals sollten die Karteninhaber niemals irgendwann ihre PIN sehen lassen. Sie müssen auch vermeiden, den Geldautomaten zu benutzen, wenn es irgendwelche verdächtigen aussehenden Personen um und sollten keine Geldautomaten verwenden, wenn sie irgendetwas Ungewöhnliches bemerken, das anzeigt, dass es manipuliert haben könnte, erklärte sie. Sie betonte, dass manchmal Kunden Shop-Assistenten, um ihre Nähe mit ihren ATM-Karten zu verlassen, was sie sagte, sollte nicht erlaubt werden, da es Kartenbetrug erhöht. Laut Seitei steigert dies auch die Chancen des Kunden, ihre ATM-Karte zu vergessen, damit die Kundenfinanzen noch mehr Risiken aussetzen. Sie warnte den Karteninhabern, ihren PINs irgendjemandem zu geben, und sagte, dass in den meisten Fällen Familienmitglieder einander ihre PINs geben, eine Praxis, die sie sagte, kann eine Karte skimming Umgebung schaffen. Pagei sagte, dass die Kunden auch wissen sollten, dass der Moment, in dem sie feststellen, dass ihre ATM-Karten fehlen, sie sofort dem Kunden die Kundenbetreuungsnummer melden müssen, damit die Karte sofort blockiert werden kann. Barclays Bank of Botswana ist glücklich zu verkünden, dass es bewegte es seine neue Zentrale am Prime Plaza im Central Business District (CBD). Der Umzug findet am Freitag, den 19. September 2014 statt. Die Bankzentrale wird am Montag, den 22. September 2014, im Neubau wieder aufnehmen. Das neue Gebäude bietet uns die Möglichkeit, ein spannendes Geschäftsumfeld für Mitarbeiter, Kunden und unsere Mitarbeiter zu schaffen Viele Stakeholder in und außerhalb von Botsuana. Es richtet sich weiter an unser Ziel, die Go-To Bank auf dem Markt zu werden. Reinette van der Merwe, BBB MD, sagte: Ich freue mich, dass sich das neue Gebäude in einem erstklassigen Geschäftsbereich befindet und unseren Kunden und Kunden Bequemlichkeit bietet. Ich bin auch stolz darauf, dass der neue Standort mit modernster Technik und umweltfreundlichen Lösungen ausgestattet ist, die positiv zu unserer Nachhaltigkeits-Agenda beitragen. An der neuen Zentrale fahren wir eine papierlose Umgebung und haben auch Recyclinganlagen eingeführt, um einige zu nennen. Die neue Zentrale richtet sich an das Programm "Barclays Africa Property Consolidation", das mit der One Africa-Strategie in Einklang steht, um einen leichten Zugang zu unseren Dienstleistungen zu bieten und die Konsequenz in der Optik als Ganzes über den Kontinent zu gewährleisten. Es ist das erste seiner Art in Afrika nach Absa Zwillingstürmen, schloss sie. Barclays Bank of Botswana gut kapitalisiert, strategisch platziert, um die Vorteile der Wachstumschancen PBT nach unten durch Investitionsausgaben, Wertminderung Methodik ändern und ein niedriges Zinsumfeld profitieren Insgesamt Einkommen verringert 6, reflektierende der vorherrschenden Rekord niedrigen Zinsbedingungen 17 Anstieg der Kunden-Assets , Weitgehend auf der Rückseite von Corporate und KMU Banking 10 Erhöhung der Gebühren durch Transaktionsgeschäft und Renteneinkommen aus dem Versicherungsgeschäft erhöht Gesamtkosten bei 10 - zurechenbar auf Prioritäten und Investitionsausgaben Das Einzelhandelskundenvermögen wuchs um 7, wovon 43 auf das Wachstum zurückzuführen ist Gesicherte Kredite Netto - und Provisionserträge um 10 gestiegen durch gestiegene Transaktionsgeschäfte, Rentenerlöse aus dem Versicherungsgeschäft und die Einführung neuer Kanäle (z. B. Cash Send) gut mit 18,1 kapitalisiert, um das erwartete Wachstum von Corporate und Business Banking und KMU zu unterstützen. Barclays Bank of Botswana ist auf dem richtigen Weg, um die strategischen Ziele zu erzielen, die auf den jährlichen Ergebnissen im Februar skizziert wurden. Die Bank bleibt gut kapitalisiert und ist ideal positioniert, um Wachstumschancen im Unternehmensbereich Corporate und Business Banking zu unterstützen. Ein anspruchsvolles wirtschaftliches Umfeld, gepaart mit einem Anstieg der Investitionsausgaben, um das Wachstum der Banken in Botsuana zu steigern, zeigte, dass die Zwischenergebnisse die Rückgänge von 35 und 6 im Ergebnis vor Steuern und Gesamteinnahmen widerspiegeln. Eine Änderung der Banken-Impairment-Methodik hatte auch Auswirkungen auf die Rentabilität für die sechs Monate zum 31. Juli 2014. Reinette van der Merwe, Geschäftsführerin der Barclays Bank of Botswana, sagte: Gute Fortschritte bei der Suche nach dem Go-To Bank in Botsuana und waren gut platziert, um Wachstumschancen zu nutzen, vor allem im Bereich Corporate und Business Banking. Ich glaube, dass wir jetzt die richtige Strategie und das Team haben, um die besten Ergebnisse für unsere Aktionäre zu liefern. Wir konzentrieren uns ganz auf die Umsetzung unserer strategischen Prioritäten. Barclays Bank of Botswanas strategische Schwerpunkte umfassen: Fortsetzung der Investition in das Unternehmen, um mittel - und längerfristiges Wachstum und Profitabilität einschließlich der Digitalisierung von Bankkanälen zu fördern Diversifikation der Banken Einnahmequellen mit Fokus auf Wachstum im gesicherten Kreditmarkt Markt Nutzen des Wettbewerbsvorteils Von Barclays Africas Footprint Rebalancing der Banken Kreditportfolio Investition in Personal Schulung und Entwicklung im Corporate und Business Banking Fokussierung auf Möglichkeiten zur Verbesserung der Kundenservice Wirkt als Gewalt für die Banken Gemeinden Im Berichtszeitraum hat die Bank das Führungsteam verstärkt und Alle kritischen rollen wurden gefüllt Indem die Kunden in die Mitte von allem, was wir tun, die Bank hat Banking erschwinglicher für Kunden, indem alle ATM Abhebungen, ATM-Anweisungen und Stop-Bestellungen kostenlos. Darüber hinaus wurden folgende Neuerungen eingeführt, um den Kundennutzen zu erhöhen: Cash Send Start Bar Akzeptieren von Geldautomaten Netzwerk-Renovierung Remote Account Eröffnung und Bargeld Geldautomaten (Vor Jahresende gestartet) Reinette schließt: Ich glaube, dass wir die richtige Dynamik in unserem Geschäft etabliert haben. Was uns von unseren Mitbewerbern abhebt, ist unsere Widerstandsfähigkeit und unsere Fähigkeit, uns auf unsere Kunden und Kunden zu konzentrieren, da wir auf die Bank der Wahl kommen. Barclays Africa Group gibt die Ernennung von Mizinga Melu zum Chief Executive von Barclays Africa Regional Management bekannt. Mit Wirkung vom 1. Oktober 2014 ist Mizinga für die Konzerngesellschaften außerhalb von Südafrika verantwortlich. Der Barclays Africa Group Chief Executive Maria Ramos kommentierte den Termin, ich freue mich, dass wir in der Lage waren, jemanden mit solch einer Fülle von Fähigkeiten und Erfahrungen in diese Rolle zu ernennen. Ihre Ernennung wird bei der Umsetzung unserer Strategie auf dem Kontinent maßgeblich sein. Mizinga trat der damaligen Absa-Gruppe im März 2013 als Geschäftsführer von NBC Tansania bei, wo sie ein starkes Team baute, das dieses Geschäft verwandelt. Sie verlässt das Geschäft in einer viel stärkeren Position, von wo aus das Team weiter bauen wird. Zuvor hatte Mizinga eine Reihe von Rollen bei Standard Chartered gehalten: CEO von Standard Chartered Sambia, Global Head of Development Organisationen in Großbritannien und Afrika Regional Leiter der Finanzinstitute in Südafrika und Kenia. Mit einem MBA von der Henley Management School und einer tiefen Erfahrung in vielen Ländern Afrikas bringt Mizinga eine Fülle von Fachwissen und Erfahrung in die Rolle. Das Land Geschäftsführer aller Barclays Africas Unternehmen außerhalb Südafrikas wird Mizinga berichten, die die integrierte Planung koordinieren und die Entwicklung von produktgeführten und länderspezifischen Strategien sicherstellen sowie deren Umsetzung unterstützen werden. Darüber hinaus wird Mizinga die Entwicklung der Stakeholder-Beziehungen mit Regierungen, Regulierungsbehörden, Boards und Kunden in den Ländern überwachen. Mizinga berichtet an David Hodnett, stellvertretender CEO von Barclays Africa Group. Das verwässerte Headline-Ergebnis je Aktie (HEPS) stieg um 10 bis 720,7 Cent. Das Headline-Ergebnis in SA stieg um 6 auf R5,1 Milliarden und um 34 auf R1,0 Milliarden außerhalb von Südafrika. Barclays Africa Limited Akquisition blieb Ertragssteigerung Vorberufungsgewinn um 5 auf R13,4 Mrd. erhöht. Return on Equity (RoE) verbesserte sich auf 16,1 von 14,3. Die vorläufige Dividendenausschüttung je Aktie (DPS) stieg um 14 auf 400 Cent. Der Umsatz stieg um 7 auf R30,7 Mrd., da der Zinsüberschuss um 10 auf 17,5 Mrd. € stieg. Die Zinsmarge verbesserte sich auf 4,56 von 4,45. Der Non-Interest-Ertrag stieg um 5 auf R13,5 Mrd. und entfielen auf 44 des Gesamtumsatzes. Die betrieblichen Aufwendungen stiegen um 9 auf 177 Mrd. RU, was die Cost-to-Income-Ratio auf 56,4 von 55,5 erhöht. Die Forderungen an Kunden stiegen um 5 auf R614,6 Mrd., während die Einlagen der Kunden um 5 auf R597,6 Mrd. stiegen. Die Kredit-Wertminderungen gingen um 7 auf R3,6 Mrd. zurück, was zu einer 1,18 Kredit-Schaden-Ratio von 1,35 führte, während die Deckung der Darlehen auf 60 Basispunkte von 60 erhöht wurde. Non-Performing Loans (NPLs) verbesserte sich auf 4,6 Bruttokredite an Kunden ab 5,3. Der Nettoinventarwert (NAV) je Aktie sank aufgrund der im November 2013 gezahlten Sonderdividende von R6 Milliarden auf 2 bis 9 261 Cent. Die Barclays Africa Group Limiteds Common Equity Tier 1 (CET1) - Verhältnis betrug 11,8, weit über den regulatorischen Anforderungen und unseren Board-Bereich. Barclays Africa Group Limited (Barclays Africa) ist auf dem richtigen Weg, um die ehrgeizigen Ziele zu liefern, die in den Jahresergebnissen im Februar angelegt wurden. The Groups financial results for the six months ended 30 June 2014 reflect a 10 increase in headline earnings to R6,1 billion underpinned by strong financial momentum across the business, despite a contraction in South Africas GDP in the first quarter of this year. Growth in Barclays Africas markets outside South Africa remained resilient, notwithstanding a slowdown in key economies such as Ghana and Zambia. Maria Ramos, Chief Executive of Barclays Africa Group Limited says: We have taken the time to develop the right strategy for Barclays Africa and have been very clear that this would take three years to deliver. Our results for the first six months of the year demonstrate the traction we are gaining in executing on this strategy and how well we are progressing towards realising our ambitions on the continent. We are transforming the business in the right areas by executing on our four strategic priorities and are determined to accelerate our momentum even faster. In February, Barclays Africa outlined four clear targets to grow the business. These include: to be top three by revenue in the Groups five largest markets by 2016, to achieve an ROE in the range of 18-20 in 2015, to achieve a cost-to-income ratio in the low 50s by 2016, and to achieve a revenue share of 20-25 from outside of South Africa by 2016. Maria Ramos says: Six months into our three year strategy, we are exactly where we wanted to be. We have grown our revenues by 7 while our return on equity has improved to 16.1 and we are confident that we can achieve the necessary milestones this year to reach our 18-20 target. As expected, our cost-to-income ratio has increased because of the investments we are making to transform the business over the medium term. Growth outside of South Africa has been strong and this portfolio now constitutes 20 of Group revenue which is already within the range we have set as a target for 2016. To deliver on our One Africa strategy, Barclays Africa prioritised four strategic areas to execute in 2014 and solid progress has been made on each of these: The turnaround programme for the Groups South African Retail and Business Banking (RBB) franchise, based on simplifying processes, reshaping our branch network and investing heavily in our digital products, is taking effect. Customer numbers have stabilised and the Group has reported growth in important segments like the core middle market and commercial segments. RBBs headline earnings increased 9 to R3,8 billion largely due to a strong performance from Home Loans as credit impairments declined. Investing in corporate banking across the continent is paying dividends. Corporate and Investment Bank recorded a 24 increase in headline earnings to R1 903 million, driven by solid revenue growth across all core business units (corporate revenues increased by 11 and investment bank revenues by 20) as well as focused cost management. Having obtained the license for Barclays Life Assurance Kenya, already early signs of capturing the growth opportunity in our Wealth, Investment Management and Insurance franchise are emerging. While the business reported flat headline earnings of R688m, solid headline earnings growth for Wealth and Investment Management (11), Short-term Insurance (11) and Fiduciary Services (24) were offset by Life insurance earnings and a loss after tax in the Distribution business. Barclays Africa has further built out the strength of its management team over the past six months and is investing in talent retention. Maria Ramos concludes: By the end of the year I expect that we will have made further progress in the turnaround of our Retail and Business Banking business with a particular focus on our business banking franchise. We will also have significantly advanced the roll-out of our corporate business and completed our next phase of expanding our insurance business into East Africa. If we continue to execute well on our stated priorities, I have no doubt that we will become the Go-To Bank in Africa the destination of choice for customers and clients. Barclays Africa is seeking high calibre candidates with post graduate degrees to join its exciting Pan African Graduate Development Programme (PAGDP) in 2015. Successful candidates will have the opportunity to undergo technical, financial and professional training and mentoring across the continent. The PAGDP is an exclusive programme aimed at top graduates and aims to provide a consistent talent pipeline to meet Barclays Africas business demands in scarce and critical skills. The programme design allows for graduates to be exposed to both on-the-job learning and behavioural competencies that are delivered through a number of summits during the course of the year. Jason Davies, Head of Leadership, Learning and Talent at Barclays Africa says Youth are the lifeblood of our economies in Africa. As an organisation that supports the development of young talent, Barclays Africa is striving to ensure that we play our part in developing future leaders who are able to operate globally and Pan-Africa. Applicants who meet the criteria are encouraged to apply for the programme via the Barclays Africa website. Applications close on 31 July 2014 for roles based in South Africa and 15 September 2014 for roles based in other African countries. The programme commences in early 2015 with a two-week orientation in Johannesburg for all successful applicants. African business also awarded Best Bank in Ghana Barclays Africa has been named Best Investment Bank in Africa and Best MampA House in Africa by the prestigious global news publication Euromoney. The awards ceremony, held at Londons Natural History Museum on Thursday, 10 July, added to a series of recent accolades confirming Barclays Africa as the leading advisor on debt access and business acquisition on the continent. The Euromoney Awards for Excellence are given each year to honour those institutions that have brought the highest levels of service, innovation and expertise to their customers and industries. The awards are widely considered the most prestigious recognition in the financial services industry. The award for Best Bank in Ghana follows recent recognition as Best Bank in Cash Management by Euromoney in 2010 and Best Bank in Ghana by The Banker in 2012. Less than one year after establishing Barclays Africa, these awards symbolise an important milestone in our journey to achieve our ambitions in in Africa, said Maria Ramos, Chief Executive Officer of Barclays Africa Group. This recognition is a testament to the powerful combination of deep local presence and global expertise that only Barclays can provide on the African continent. Barclays Africa has been involved in some of the most high-profile transactions on the African continent in the last 12 months. These include acting as Joint Bookrunner on Steinhoff Internationals 465m convertible bond, Sole Bookrunner on Metairs ZAR1.5bn capital increase and Sole Bookrunner on the ZAR321m accelerated placing of Gold Fields residual stake in Northam Platinum. Barclays ECM team also acted as Joint Advisor and Sole Sponsor on Glencores inward listing on the JSE the largest listing on the JSE in over ten years. We are honoured to be recognised as the best investment bank and best MampA investment house in Africa. This recognition confirms our leadership position as Africas premier MampA, equity, debt, ratings, project finance, risk solutions and foreign exchange advisor, said Stephen van Coller, Chief Executive Officer of Corporate and Investment Banking (CIB). You can expect to see continued innovation and investment in this business over the coming years as we extend our product offering into new markets across Africa. He believes that Barclays Africas unique product capability across financing, risk management advisory, combined with its global integrated investment banking platform, delivers world-class investment banking services to its customers across Africa and played a role in winning the award We are proud that Barclays is one of only a few banks that can provide debt financing locally and internationally, delivering multi-product, bespoke financing and advisory solutions to its clients. Barclays Ghana Managing Director Patience Akyianu, who was in attendance to receive the award, said the recognition was testimony of the strides the bank was making towards the goal of becoming the bank of choice by delivering better value banking to the Ghana market. This Euromoney Award for Excellence recognises our enhanced value proposition to our customers through the introduction of innovative products and services that provide easy banking solutions, said Ms Akyianu. Barclays Ghana has operated in Ghana for over 95 years and has an extensive retail and corporate banking network across the country comprising 58 branches, five Agencies, 10 Premier Life Centres, two Premier Suites and eight Local Business Centres. Barclays also has 137 ATMs spread across the country. Barclays Ghana continues to benefit from investments made in previous years, which has seen the bank post steady growth since 2012. The banks impressive performance is underpinned by numerous initiatives, including significant enhancement of customer service experience as well as improved operational efficiencies and control environment. Barclays today announced the launch of its intelligent cash depositing ATMs providing Botswana customers with more ways to bank outside a banking hall. The banks new generation machines, are optimized for simple cash deposit transactions. The cash machines, whose operation was demonstrated during the launch event, have been designed to be user-friendly with clear, easy-to-read screens, keypads and short steps. The advent of these machines means that customers do not need to go to the branch to make deposits. We are excited to give our customers choice and convenience of banking options. Our real time cash deposit at the ATM facility signifies our desire to enhance our customers banking experience and the demonstration from today is a culmination of many months of hard work of testing and calibrating for perfect, seamless process, said Barclays MD, Reinette Van Der Merwe. Barclays is currently working on various initiatives meant to drive superior customer experience and create opportunities for colleagues to delight customers and clients especially through digital migration. The real time cash deposit on ATM is just one of the many initiatives that will be rolled out by the bank in the quest to be the Go-To bank in this market. Over the last few years, the bank has beefed up its investment in technology and has revamped its technology-based banking and is currently installing intelligent automated teller machines (ATMs) to manage costs and increase efficiency. Following the recent launch of their SME banking solution, Barclays Bank of Botswana made its presence felt when they partnered with a commercial farming community in the Barolong Farms where they are sponsoring Mosisedi 2014 Harvest Day. Commenting on the partnership, Barclays Head of SME, Keletso Setimela said the banks participation in and collaboration with the farming community goes beyond just banking, but addresses the social needs of farmers. Mosisedi Farmers Association comprises a group of farmers who are engaged in large scale dry-land crop production for cereals. Barclays is not just a bank, our legacy in Botswana stretches for more than six decades as we are now a part of the social fabric of Batswana. Our vision is to be the Go-To bank, and what this means is when a farmer wakes up and wants financial solutions, they must think Barclays, said Keletso, adding that the merger between Barclays and Absa will greatly support the realisation of this banking solution. He said: Through the One Africa strategy we have a competitive edge because we will tap into the expertise and capability to solve all the complex issues that may be associated with SME agric sector. When launching the new product two weeks back, Minister of Trade and Industry, Dorcas Makgato-Malesu commended Barclays for taking the initiative to reach out to SMEs. The Minister reiterated the banks legacy and its association with Batswana as dating way back to the times the bank used to deliver its banking services through a lorry in Tswapong. Barclays commitment to the SME is not in doubt. Even when they did not have a fully-fledged sector they continued to offer banking solutions to this sector through their Local Business proposition, she revealed. Barclays SME Customer Value Proposition is based on solving the financial needs of SMEs through a comprehensive suite of solutions as well as building valued relationships with SMEs by giving them genuine value from the banks products. Through the banks robust Citizenship agenda, beneficiaries of SME funding will also receive financial education to enhance financial management skills. Employees at Barclays Bank believe that helping the underprivileged in their time of need is a fulfilling exercise. Recently, the banks Contact Centre team raised funds and donated toiletries to children at Gamodubu Child Care Centre. The team further donated clothing items to show love and support to the children. The relationship between Barclays Customer Service team and the Centre dates as far back as 2007 when the team provided a jungle gym and swings facility to promote fun and play for the less fortunate children. They also planted fruit trees which have matured and now supplement diet for Gamodubu community. The Deputy Chief Operating Officer at the bank, Ediretse Ramahobo said Barclays has strong citizenship agenda. We play a significant role in the socio-economic development of this through our Corporate Social Investment and Citizenship agenda. As a development partner, we have to continuously ensure that the communities within which we operate thrive and develop. Our commitment to the broader society is demonstrated by our continued participation in, and contribution to, sustainable projects and programmes that change the lives of the underprivileged members of our communities. The Gamodubu centre was established in 2004 and has a compliment of more than 200 children with age ranges from 3 months to 16 years. The main aim of the centre is to alleviate poverty through the provision of shelter, food, clothes to homeless children and to provide them with basic necessities such as transportation to school and access to medical facilities when the need arises. The centre relies entirely on donations from corporate companies, individuals and volunteers to finance their daily needs. Money is for big people, children dont have to worry too much about it. Such is the perception that many school going children have about money. Older children including young teenagers feel intimidated by banking halls believing that it is reserved for adults. Barclays Bank of Botswana believes that it is important to break this perception and educate young children about money, financial responsibility and their positive development in a fun and interactive way. Barclays bank, in partnership with Stepping Stones International (SSI) in Mochudi began an innovative partnership to take the world of money and finance to children at 10 schools across Botswana. Aflateen is an exciting interactive program that is designed to develop children and youth to become conscientious, responsible adults. It gives them exposure to Social and Financial Enterprise Saving and Spending Planning and Budgeting Personal Understanding and Exploration and Rights and Responsibilities. The project will serve as a pilot for school-based Aflateen programming, Yodit Molosi, Barclays Community Relations Manager revealed. She said the implementation of the program will include the training of two teachers from each school who will then launch the program in their respective schools. Aflateen clubs will be established at each school with the supervision and guidance of the teachers and the support of Barclays employees who will also receive training on the program. Training began late January with Mahalapye JSS, Molepolole JSS and Palapye JCSS, and in February teachers from Bokamoso JSS, Tlhomo JSS, Artesia JSS were trained. The programme will continue in Francistown next week together with the remaining schools being Kgosi Mpe JSS, Setlakgosi JSS, Maun Secondary School, Makhubu JSS and Moeng College, she added. According to her, the Ministry of Education and Skills Development is considering the programme for inclusion in the national curriculum, which she said would potentially benefit all school-going youth in the country. Stepping Stones International is a not for profit entity that offers youth, in their most difficult years, the opportunity to gain a new perspective on their lives and harness their true potential in addition to reducing the cycle of poverty. Through an innovative after school and community outreach programme SSI youth have attained essential skills to survive and thrive in even the most challenging circumstances. The SSI approach is unique in Botswana as there are no other programmes of its kind targeting youth ages 12-18 years and above in a holistic manner. Barclays Bank of Botswana and SSI have been in partnership since 2009. It is quite a distance from the bustling Mochudi village centre to the home of Bakgatla Bolokang Matshelo, otherwise known as BBM. But the distance does not deter the youth in Mochudi from making the trek to attend the weekly training program. The programme focuses on Employment, Vocational and Entrepreneurship skills known as EVE, which is being sponsored by Barclays Bank of Botswana to the tune of P405, 000. This week, BBM launched the first training which will cover values, self-confidence, goal setting, letter writing, CV development, career guidance and money management. As part of their involvement in the communities within which they operate, Barclays employees in Mochudi have agreed to provide money management training to the young people enrolled in the programme. Our vision is to be the Go-To bank and Barclays is excited to have formed this partnership with the Bakgatla community. We will be training close to 150 young people, who will in turn create employment opportunities for other young people in the country, Racheal Mushaike, Barclays Head of Marketing and Communication revealed. She mentioned that Barclays and BBM have a long standing relationship through the banks annual Make a Difference Day activity, where the youth have been exposed to life skills training and basic life necessities that included provision of gardens, hygiene facilities and shelter. Last week more than 100 young people gathered in Mochudi to discuss issues of enterprise development and share experiences in running their individual enterprises. As a development partner Barclays was privileged to address them and share the banks vision and strategy for the youth in Botswana, explained Yodit Molosi, BBB Community Relations Manager. Scores of young people from Mochudi between 18 and 35 years will benefit from Project EVE whose main goal is to improve the quality of life of youth through employment training, vocational skills development and entrepreneurial training in the District. The programme allows youth to choose how they best see themselves building financially independent and productive lives. BBM Coordinator, Ms. Stella Raphoto commended Barclays for the encouragement they offer young people, adding that the efforts will go a long way in complementing government efforts to create employment for them. The young people have expressed interest in learning about brick laying, plumbing, electrician under vocational studies working as shop assistants, petrol attendants, beauticians and housekeepers in hotels under employment and developing businesses in poultry, horticulture, health gymnasiums and recycling oil. We have established other strategic partnerships to ensure the success of the program. We will be working with the University of Botswana Business Clinic to provide the enterprise sessions. Local Enterprise Authority (LEA) has agreed to provide mentoring services to them, whilst the Construction Industry Trust Fund and Madirelo will provide the vocational training, said the Coordinator. She further revealed that they have started engaging other stakeholders to consider providing employment to the youth after they have completed their job-readiness training. Corridors at Barclays house were filled to capacity last week as school children gathered to learn about the world of finance and money. In collaboration with schools in the capital Gaborone, the bank hosted 60 children to commemorate Global Money Week. Global Money Week is an internationally recognised week set aside to teach children and youth about money, enterprise, employability and livelihood. We are a bank that has the greatest legacy in Botswana, as evidenced by our wide footprint of 43 branches and 114 ATMs across the entire country, ensuring we bank the unbanked members of our society, said Kgotso Bannalotlhe, Country Treasurer. Children from three different schools in Gaborone visited the banks Head Office and its Processing Centre to learn more about money and how it applies to their lives on a daily basis. The also appreciated the various professions within the banking sector as a way to unlock their early career paths. The Global Money Week focuses on providing children with critical aspects of money management. Equally important is how we help young people start an early preparation of shaping their future. As an institution that invest in its people by nurturing and managing talent, we went further to engage the children in career discussions and allowed them to appreciate what happens in the human resources, treasury, Corporate and Change departments, explained Kgotso. Global Money Week was first celebrated by Barclays in 2013 when the banks employees visited various schools to impart money management skills. Scores of young university students received training over the past weekend on the importance of having a healthy relationship with money. During a presentation led by Barclays, Consumer Credit Director, Fergus Ferguson Barclays employees provided young men and women with a lesson on effective money management. Live within your means and dont feel obliged to follow your peers when they indulge in items that they cannot afford. Also remember that your partner is not a source of income it is their money not yours. There is nothing more liberating than financial independence said Fergus. Nurture it, cherish it and grow it were words echoed by the team who thronged University of Botswana at the invitation of the African Women Leadership Academy during the commemoration of the International Womens Day. Kushata Chilisa and Mpho Tlhong reviewed key issues around savings, interest and insurance and emphasized the need to start saving from an early age to establish the initial stages of developing a solid and respectable relationship with money. In his conclusion, Fergus said the world remains dependant on women for many things including the prudent management of money, reminding them that Botswana has changed and have moved from a time when everything was freely provided by government including health care, education and land to one where everything has a cost. He advised the young people to ask questions and request information with regard to any facility or loan that they wish to take to ensure that they have a full understanding of what they are signing for. Protect yourself by understanding all the requirements and obligations of entering into an agreement to access a loan. It is absolutely critical. NOT even the wet weather condition nor the power cuts that were experienced in the better part of Gaborone last night could stop the bold brand to unveil a new baby who has been under-wraps for a while now. Ably led by Reinette van der Merwe, MD of Barclays Bank of Botswana and the leadership team, the bank pulled a curious crowd of over 200 people who were eager to know whats up the banks sleeve with the Small and Medium entrepreneurs. The event was blessed by the Minister of Trade and Industry, Dorcas Makgato-Malesu who commended the bank for the big step in the right direction. The bank has launched a ground-breaking value SME proposition which defines Small businesses as those enterprises with an annual turnover of up to P10 million while Medium businesses are those with an annual turnover of between P10 million to P25 million. Buoyed by the merger with Absa to form the Barclays Africa Group, the bank believes it has the capacity to roll out a game changer in the local SME business. Across the markets the bank goes under one vision of being the Go-To bank for its customers and clients leveraging the expertise and skill across markets to give Batswana the best banking solutions. MD, Reinette van der Merwe reiterates that the bank can leverage its foot print both locally and regionally to give its hordes of customers the best SME offering ever. She believes that Barclays, which has a long history in Botswana, can provide the right products that suit the ambitions and needs of all customers and clients. Our mission is to help people achieve their ambitions in the right way and for them to think Barclays every time they need a banking solution. I am pleased to note that we have established a strong team of qualified people who will manage our SME offering in the different sectors of the economy including amongst others commercial agriculture, tourism, business services, oil energy, mining surveying, wholesale retail trade as well as the value chain in these sectors, she said. The core solutions to be provided to the SME customer base are business transactional account, investment and saving products and foreign exchange products. Additional solutions will include vehicle asset finance, working capital loans or overdrafts, trade solutions and Barclays Integrator which is our internet banking. The SME proposition is a result of extensive and rigorous customer and stakeholder engagement which recommended that the bank should strengthen the Local Business and develop a product that will be tailor-made for the ever evolving needs of the fast-growing small and medium sized enterprises segment in Botswana. Barclays Bank of Botswana Managing Director, Reinette van der Merwe Barclays Bank continues to assert itself as the Go-To bank as Botswanas banking landscape experiences growth. This week, the bank launched an affordable and hassle-free card-less money transfer service called Cash Send, which will change the way Batswana bank. Barclays customers will no longer have to be physically present at banking halls to send or receive money, or to effect some business transactions. Through Cash Send, a customer can transfer amounts between P20. 00 to P4 000 to any location in Botswana. Commenting on the new service, Barclays Managing Director, Reinette van der Merwe said: We are proud to continue developing products that are relevant to the needs of Batswana. As a responsible corporate citizen, we realise our obligation to ensure we cater for the unbanked population of our society. Cash Send allows Barclays customers to electronically transfer funds to anyone in Botswana - even someone who doesnt have a bank account-without having to physically go inside a bank. Reinette further explained that this is an important development and a real game changer in the disbursements of funds, considering that it extends the service to individuals without bank accounts. Furthermore, Cash Send is configured to assure security of funds from fraud and theft and privacy of records, as only the sender and recipient will know about the transaction. To use the service, Barclays customers will need to purchase an electronic Money Voucher at any of the Barclays ATMs located countrywide through the ATMs more services menu option. In an effort to support government in offering banking solutions to Batswana, Barclays has since 1990 built the largest footprint of 43 branches and 114 ATMs across the country. Dear Prestige and Premier Clients, We would like to inform all our Prestige and Premier clients that Gaborone Sun Prestige centre will close effective 17th March 2014. Clients are advised to use any of our prestige centres in Gaborone, which are: Personal Prestige (Main Mall) Carbo Centre at Riverwalk Game City branch Phakalane prestige We wish to further inform you that ATM services will continue to be offered at Gaborone Sun. Thank you for choosing to bank with Barclays. We apologise for the inconvenience caused. For more details, call our Customer Care desk on 0800 600 444 3159575. For the third consecutive year Barclays Bank Botswana has announced (amount) sponsorship for the annual Raft Race hosted by Gaborone Yatch Club. The raft race is a fun day charity event that doubles as a team building exercise and family event. The event provides a fantastic platform to spend time with friends and family. This year, the event will be held on the 15th of February at the Gaborone Yacht Club under the theme Crocodile Dundee. Fifty percent of the proceeds from the event will be donated to charitable organizations Commenting on the sponsorship, The Head of Marketing and Communications at Barclays, Racheal Mushaike said, We are delighted to be partnering with Gaborone Yatch Club and providing the public with an opportunity to exercise and enjoy the outdoors whilst raising funds for the underprivileged. The raft race has been an exciting day in our corporate calendar and enjoyed by our colleagues and customers. The excitement of the race starts right from the beginning when teams build their rafts before commencing the actual race. (I think more info is needed on building of rafts.) Some of the organisations that have in the past benefited from this benevolence are BSPCA, Adopt A Child and Sefhare Stimulation Centre. These organisations have once again been selected as beneficiaries for the 2014 edition. The raft race has been in existence since 1986. Barclays takes pride in the relationships it has formed with various partners over the years in an effort to raise funds for the needy in creative ways. Barclays Africa Director of Consumer Banking, Rajal Vaidya Seven Barclays employees flew to Cape Town last week to receive awards following their exceptional performance in 2013. The annual Barclays Africa Premier League Sales and Service awards recognised over 120 employees this year. Chief Executive of Africa Retail and Business Banking, Craig Bond told the winners that with the superior talent they had demonstrated to get them to the winning position they had achieved, Barclays Africa was well on its way to becoming the undisputed heavyweight banking champion in Africa. He congratulated all the winners for taking top honours in the annual competition which runs across Barclays Africa Retail Banking. We are at the start of an exciting journey to change the game through innovation in our refreshed distribution platforms and excellent product segments, said Bond. Barclays Africa Director of Consumer Banking, Rajal Vaidya, said he was convinced the award winners were part of the team that would change the shape of banking in Africa. While the event is mainly about recognising people who have been working extra hard in the past 12 months, its also about determining how we can, as a team, build a strong pan African bank on the continent. Barclays Bank of Botswana Head of Sales - Cards, Tebogo Direng said winners from Botswana came from Broadhurst, Jwaneng, Industrial, Carbo and Lead Generation centre. These awards were inaugurated last year to drive performance not only in the sales front, but also in the customer service space for our employees. For us in Botswana it has created excitement among employees as they all want to get the opportunity to be recognised at Africa level, and we believe it will create good motivation for them to deliver good performance this year and beyond, she said. At the event, employees had the opportunity to listen to former Chelsea captain and France international player, Marcel Desailly, who was a special guest at the awards gala dinner. Marcel talked to employees about his football career and how his experience in football was relevant to any career, including banking. Fielding a wide range of questions from renowned soccer analyst Thomas Mlambo, Desailly spoke about his journey from Ghana as a four-year-old into France where he discovered his soccer skills and the challenge of choosing which national colours to wear at international level. Desailly spoke about his major highlights such as being part of Frances football teams that won the 1998 World Cup and Euro 2000. He also shared some lowlights in his career and how perseverance led to what he considered a successful football career. He had this to say to Barclays employees: While football can be individual in the sense that it brings differently skilled individuals, ultimately it is about bringing the individuals together to play as a team. You perform well as a collective and not as an individual. Desailly is a retired Ghanaian born French footballer and was star of the France national football team which won the 1998 World Cup and Euro 2000. He also won the UEFA Champions League with French club Olympique de Marseille in 1993 and again in 1994 while playing for Italian side AC Milan. Following his move to Chelsea in 1998, Desailly captained the English side and played sweeper and centre-back until the end of the 2003-04 season. The awards were set up in 2012 to recognise colleagues from across Africa for their outstanding achievements and strong performance during the year, across seven specific categories in each country. Through a unique football themed recognition programme, the awards leveraged sponsorship of the Barclays Premier League. She could not believe it She was among the top 10 employees competing for a new Golf 7 vehicle which was the main incentive of the competition. Goitsemodimo Mokgalo is a Customer Advisor at Barclays Broadhurst branch in Gaborone. Being a Customer Advisor, she is tasked with selling the bank products and services. In her own words she says: Every day I am expected to deliver world-class customer service and sell relevant products to meet and exceed my customers needs and expectations. Elated Goitsemodimo says 2014 started on a good note for her, adding that it was a surprise although she put all her efforts and energies to produce good results during the competition. A highly competitive character, Goitsemodimo said she made a plan to tackle the challenge head on by focusing on one product which she believes was the most challenging amongst the category of products for the challenge. I realised that my peers would go for the easiest and fast selling products, and my strategy was to take the one that challenges more. Barclay loan is designed to make the lives of our customers much easier, it meets their day to day needs and I trusted it could increase my chances of winning, she shared. With Barclay loan, a customer can borrow from P5, 000 to P250, 000 enjoy longer and affordable repayment periods of up to 72 months. She praised her team at the branch for supporting and rallying behind her throughout the challenge which lasted for 6 months. They were my inspiration particularly my sales manager and cluster manager who encouraged me on a daily basis to soldier on. I also received a lot of support from my family, especially my husband, as I needed them to understand and appreciate why I spend more time at work. She praised Barclays for motivating employees through the campaigns, adding that they bring in a platform for healthy competition at the same time lifting business performance. It is also an opportunity for us to up our game around customer service whilst we master the products we offer our customers. One of the challenge targets was for sales people to sell loans worth P15million and Goitse sold more than P18 million in the 6 months period. Barclays recently hosted a ceremony in honour of its employees who made it to the top during a employee competition they started in July and ended in December to improve sales momentum. The event saw several employees walking away with different prizes including LCDs and ipads. Reinette van der Merwe, Barclays MD said it was pleasing to see employees doing their best in what they master. Gaborone, Botswana: This past week saw Barclays Bank of Botswana unveil its support for the Maitisong Festival, which is currently running from April 13th to 25th at the Maitisong Theatre at Maru a Pula School. This support comes in the form of the sponsorship of one of the theatre productions that will be on show during the festival, aptly titled Pula Money Matters. Pula Money Matters is a play which aims to educate the nation on issues on financial literacy and money management. The play is currently running, from the 13th and 18th, and from the 22nd to the 25th of April, all at 1930hrs. The play is titled after our national currency, of course, but the title is also derived from the subject of the play which is teaching people about money matters. We are truly appreciative of our partnership with Barclays on the project, through which Batswana can be both entertained and taught about pertinent issues such as money matters, commented the Director of Maitisong, Mr Gao Lemmenyane. The play will at a later stage be rolled out at various villages across Botswana, following the Barclays footprint, an aspect which Barclays are particularly excited about. Through this road show villages such as Molepolole, Kanye, Serowe, Palapye, Francistown, Kasane and Maun will get to enjoy the play at dates that will later be announced. Access to information on banking and finance remains a challenge in some parts of the country, and through orthodox and unorthodox avenues such as this play, information will be dispersed. It is a big deal for us as through such initiatives we continue to complement the work and the service we provide through our national network of 43 branches and 101 ATMs, said the Acting Head of Corporate Affairs for the Bank, Ms Grace Mosinyi. The play is testament to Barclays Banks commitment to being the go to bank on issues of finance and banking, by offering relevant and tailor-made financial solutions to the communities they serve. Pula Money Matters also speaks to one the Barclays values of Stewardship . through which Barclays aims to leave a positive legacy in the communities with which it interacts On the 8th March 2013, Barclays Bank of Botswana joined the world in commemorating Women International Day. Every year, the bank employees partake in this special day in recognition of the good work done by women in the various localities of Botswana. As part of the commemoration, the bank hosted a public debate featuring women who have gone an extra mile to make a difference in the Botswana women movement. Speaking at the event, Barclays Bank Human Resources Director, Richard Malikongwa said Barclays recognises the role played by women in our country. He said at Barclays we have treasured our women-folks, they are the pillar of our bank, a fair amount of women in our bank are in the leadership positions. Majority of employees at Barclays are women and we continue to accord them the respect they deserve. Catherine Letegele-Letebele, CEO of Botswana Life related the story of how she made it to the top. Catherine is a person with disability, she told the audience that she grew up in this condition after suffering polio at a very young age. Her touching testimony is made painful by the fact that the society was always more focused on the fact that she is disabled and pre-judged her ability to do things like normal human beings. Through perseverance and family support, she fought her way up and landed herself in the CEO position. It is still tough, challenging but I manage with determination. In the male dominated insurance business, I sometimes find myself alone among my male counterparts, I have to consistently show that I am equally empowered to make decisions, ague and defend what I believe is a good point, she asserted. Pinkie Setlalekgosi is the founder and director of Sprint Couriers. She started from humble beginnings, from a hotel receptionist to a powerful business woman who admits she works 247 to make her business what it is now. She has not only dominated the courier business in Botswana, but has also opened offices in the Southern African region. Pinkie is a woman who hardly minces her words, she told the audience that her upbringing is the reason for her success. Pinkie is an off shoot of a very strong family structure which she said is known for hard work. My mother taught me that if you sleep, you will not make it in life. In this business, I get calls at odd hours and I have to wake up and move. Being a hard worker, I expect my staff to follow suit, and I make it clear to my workers that its either they invest their time and energy in the business or they are out. I respect my customer because they are the reason I am in business and for me this is the secret behind any successful business, she shared. In recapping the discussion Kebabonye Ntsabane, Gender Links Botswana Country Coordinator gave insights and accounts of sad stories happening to women every day in Botswana. She further shared the role played by Gender Links and the NGO community in influencing policy changes and partnering with critical stakeholders to bring issues affecting women to the fore. March 2013: Barclays Bank of Botswana has partnered with the Lundin Foundation and Boteti Mining to launch a new product aimed at cultivating economic activity in the Boteti Sub District. The Lundin Foundation Guaranteed Loan Scheme is a micro finance scheme dedicated to the residents and businesses operating in the Sub District. The scheme was launched in March in Letlhakane with dignitaries from the partner entities, the tribal authority and the community at large all present to witness the occasion. Officiating at the event, the Minister of Trade Industry Hon. Dorcus Makgato - Malesu applauded Barclays Bank of Botswana for coming up with the scheme that extends financial opportunities in Boteti Sub District, adding that it offers a good economic empowerment vehicle for the region. This initiative is in line with the mandate of my Ministry, which is to create a conducive environment for the development of sustainable industries and trade, she confirmed. The Minister commended the bank for assisting in the economic diversification programme, which she emphasised creates wealth and employment opportunities for Batswana. Barclays Botswana Finance Director Ms. Lipalesa Makepe said: Our business agenda at Barclays is to be a sustainable business that is a force for good to the communities with which we do business, our stakeholders and to the entire nation. Our purpose is to help people achieve their ambitions in the right way, and this is just one initiative through which we aim to realize this objective, she explained. Through the scheme, LEA will provide business development services to the residents, existing, or start-up businesses in the Boteti Sub District who meet the basic requirements for the scheme. The authority will provide such assistance as business plan development, full applications to the bank as well as business mentoring upon qualification. The businesses will be financed with unsecured loans of between BWP 10,000 to BWP 40,000 payable in 48 months and secured loans of between BWP 10,000 TO BWP 100,000 payable in 60 months. The loan carries a minimal interest rate, and has a partial guarantee program provided by the Lundin Foundation. Barclays say Thank You to Botswana football fans as Marcel Desailly joins the Barclays Premier League Trophy in Gaborone Botswana, Gaborone: Barclays Bank of Botswana (BBB) will this week 21-22 November 2013 - give football fans in Gaborone the chance to meet former Chelsea superstar Marcel Desailly as he visits the Botswana capital alongside the Barclays Premier League Trophy. Desailly, together with the famous trophy, will arrive in Gaborone on Thursday (November 21) as part of the Barclays Premier League Trophy Tour to celebrate Premier League title sponsor Barclays new Thank You campaign. This season Barclays is saying thank you to all the dedicated football fans across Africa for their support in making the Barclays Premier League what it is and Desaillys visit is the first leg of a three year Barclays Premier League Trophy Tour during which the trophy will visit the Middle East, Asia, North America and Africa. The tour will offer an opportunity for the many fans around the globe that may never get the chance to attend Barclays Premier League football in England, to get up close and have a behind the scenes experience of the teams and players they follow so passionately. Marcel along with the trophy arrive in Gaborone on Thursday evening and will be available for Barclays customers and Batswana at large to interact and engage with. The trophy and Marcel will be at Game City mall on Friday, while the trophy will be available Airport Junction on Saturday morning, to afford the public a chance to view, take pictures and engage with Marcel and the trophy. Commenting on the tour, Head of Marketing and Communications at BBB, Ms. Rachel Mushaike said: This season Barclays is thanking fans across the world, including here in Botswana, that make the Barclays Premier League what it is and this unique interactive experience will allow us to give something back to the fans and our loyal customers. We are proud and excited to be hosting a big football name such as Marcel in Botswana so that fans can experience the Barclays Premier League on African soil. This will be a rare and thrilling experience which will allow us to give something back to our loyal and passionate customers who watch the games in their thousands every week but would not necessarily have had the opportunity to attend the match or rub shoulders with a star like Marcel. Also known in football circles as Le Rock, Desailly is one of the most decorated footballers in the history of African football having won the World and UEFA Cups with France as well as being the first player to win the European Cup with different clubs in consecutive seasons. He played 222 times for Barclays Premier League side Chelsea, scoring seven goals and while at the club he won 74 international caps, a club record that has only recently been passed by Frank Lampard. For more information about the Tour and the Barclays Thank You campaign, visit facebookbarclaysfootball and join the conversation to thank community heroes with YouAreFootball
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